Θέατρο

«Χρειάζεται ένας δαίμονας να σε μετακινεί»

Εμπνευσμένος και ανήσυχος δημιουργός, εμμονικός και μανιώδης παρατηρητής και διανοούμενος σκηνοθέτης, ο Θωμάς Μοσχόπουλος, από τις ακμαίες εγχώριες δυνάμεις που ξεχωρίζουν

τα τελευταία χρόνια για την υψηλή κλίμακα επιλογών και δημιουργιών, κινείται μέσα από βάσανο και αγωνία, διαθέτοντας εφηβική ορμή και ζωογόνο αυθάδεια.
«Χρειάζεται ένας δαίμονας να σε μετακινεί», υποστηρίζει στο artplay.gr, αποκαλύπτοντας έτσι το μυστικό που τον κρατάει ακμαίο και στην πρώτη γραμμή των Ελλήνων σκηνοθετών εδώ και είκοσι χρόνια.

Με την ιδιότητα του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου Πόρτα που λειτούργησε φέτος μετά από έναν χρόνο απουσίας, ο Μοσχόπουλος βασισμένος σε ένα δίκτυο υψηλού επιπέδου επαγγελματιών συνεργατών, πρότεινε την λειτουργία ενός νέου καλλιτεχνικού μοντέλου που φαίνεται να κερδίζει έδαφος. «Το θέατρο είναι ένας ζωντανός οργανισμός και ένας δημόσιος χώρος», εξηγεί απαντώντας χωρίς περιστροφές στην ερώτηση «πώς πήγε το Πόρτα;» «Έχουμε ξεχρεώσει έως στιγμής όλα τα χρέη μας!»

Με τρεις συνεχόμενες φετινές σκηνοθεσίες, Το μυστήριο της Πολιτείας Χάμελιν, Λίλιομ και Mojo , ετοιμάζει την στελέχωση της Ιφιγένειας εν Ταύροις, φεστιβαλικής παραγωγής του ΚΘΒΕ και σχεδιάζει το προσεχές καλλιτεχνικό πρόγραμμα του θεάτρου.

Με το Mojo ολοκληρώνεται ο φετινός κύκλος «Αγόρια σε έργα με παράξενα ονόματα” , μια μαύρη κωμωδία με πυρετώδεις ρυθμούς και παραβολικές αναγωγές πάνω σε θέματα εξουσίας, ελέγχου και προδοσίας.
«Με γλώσσα σκληρή και αυθάδη, άρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορία και την εποχή που αφηγείται, εποχή κατάπτωσης και διάλυσης του καπιταλιστικού ονείρου. Πρόκειται για ένα έργο απόλυτης προφορικότητας και ρυθμολογίας κειμένου, με τους χαρακτήρες να αλλάζουν άποψη κάθε 30 λεπτά!
Ένα σχόλιο πάνω στον Άμλετ και την παράδοση του Στόπαρντ ή ακόμα και του Μπέκετ με ένα ελαφρύ περιτύλιγμα», εξηγεί ο Θωμάς Μοσχόπουλος.

Η ιστορία

Ο Σίλβερ Τζώνυ είναι ένας ανερχόμενος σταρ της τοπικής Ροκ-εντ-Ρόλ σκηνής στο Σόχο του Λονδίνου το 1958. Τίποτε δεν δείχνει να ανακόπτει την άνοδό του εκτός από τον Έζρα, τον μάνατζέρ του και ιδιοκτήτη του Ατλάντικ-Κλαμπ, όπου εμφανίζεται. O Eζρα δεν θα παραδώσει εύκολα το «αστέρι» του στον Σαμ Ρος, τον αδίστακτο μεγαλοεπιχειρηματία της «νύχτας» που διεκδικεί συστηματικά τον Σίλβερ Τζώνυ, επαγγελματικά και όχι μόνο. Κάποια στιγμή, όμως, ένας φόνος θα βρει τα «πρωτοπαλίκαρα» του Έζρα εγκλωβισμένα στο Ατλάντικ κλαμπ περιμένοντας με αγωνία το επόμενο βήμα των μεγάλων αφεντικών, ενώ ο Σίλβερ Τζώνυ αγνοείται.

Ο συγγραφέας

Ο βρετανός Τζεζ Μπάτεργουερθ γεννημένος το 1969 έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους πιο σημαντικούς νεότερους συγγραφείς του αγγλόφωνου θεάτρου και έχει βραβευτεί από την Αμερικανική Ακαδημία Γραμμάτων και Τεχνών. Γνωστός και ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης της ταινίας “Birthday Girl”, στην οποία πρωταγωνιστούσε η Νικόλ Κίντμαν, γνώρισε πρόσφατα μεγάλη επιτυχία σε West End και Broadway με το έργο του “Jerusalem”. To “Mojo”, το οποίο έχει μεταφερθεί στον κινηματογράφο από τον ίδιο (με τον Χάρολντ Πίντερ στον ρόλο του Σαμ Ρος), όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Royal Court του Λονδίνου το 1995, είχε αποσπάσει τα βραβεία Lawrence Olivier, Evening Standard και George Devine. Πρόσφατα το έργο γνώρισε μια ιδιαίτερα επιτυχημένη αναβίωση στο Harold Pinter Theatre του Λονδίνου (2013-2014).

Μάνια Ζούση