Metamanias

Χαράλαμπος Γωγιός : “…και θα χαρώ να σας δω στις παραστάσεις” !

χαραλαμπος γωγιος φωτο σκλαβος ιωαννης

Ο μουσικός και συνθέτης Χαράλαμπος Γωγιός, γράφει σύγχρονες όπερες για να διηγηθεί με τον δικό του τρόπο την ιστορία της εποχής. Ένας ενσυνείδητος καλλιτέχνης που μας έκανε να τον προσέξουμε όταν πριν λίγα χρόνια πήρε την όπερα από το χέρι

και την έβγαλε από τα ανήλιαγα βελούδινα σαλόνια, στον θόρυβο, τον ήλιο και τον αέρα του δρόμου. Με τις «Όπερες των ζητιάνων» τίναξε την σκόνη από ένα είδος άγνωστο και παραγνωρισμένο, κάνοντάς το αυτό που ήταν πάντα, μια λαϊκή γιορτή που διασκέδαζε και συγκινούσε τους ανθρώπους. Ο τριανταεφτάχρονος δημιουργός που παρουσιάζει έως και τις 22 Οκτωβρίου στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου την παράσταση «ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ (THE MAKING-OF), ένα ιδιωματικό ορατόριο για την άνοδο και την πτώση του έθνους, έγραψε στη σελίδα του στο fb ένα λιτό, αξιοπρεπές αλλά και θυμωμένο κείμενο, εκφράζοντας την πονεμένη αλήθεια που βιώνουν χιλιάδες καλλιτέχνες στην Ελλάδα της κρίσης με την απαξίωση και την στέρηση στοιχειώδους οικονομικής στήριξης . Προσέξτε το!

« μια διευκρίνιση προς τους φίλους που καλόκαρδα μας συγχαίρουν για την ικανότητά μας να παράγουμε έργο παρά τη σχεδόν ολοσχερή απόσυρση της κεντρικής διοίκησης από τη στήριξη του νεοελληνικού πολιτισμού: παρακαλώ να γνωρίζετε πως το έργο που παράγουμε απλώς ΔΕΝ είναι της ίδιας ποιότητας με αυτό που θα ήταν αν πληρώναμε αξιοπρεπώς τους συνεργάτες μας, τους απασχολούσαμε για περισσότερο χρόνο, δεν χρειαζόταν να κάνουμε τα πάντα μόνοι μας και, εν γένει, μπορούσαμε να δώσουμε περισσότερη προσοχή στην τέχνη καθαυτή. Επιπλέον, είναι κάπως αφελές να θεωρεί κανείς πως η προσέλευση (και, άρα, τα έσοδα από τα εισιτήρια) σε μια παράσταση της ομάδας «Οι όπερες των ζητιάνων- TheBeggars΄Operas» στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, θα ήταν ποτέ δυνατόν να ανταγωνιστεί εκείνη οποιασδήποτε δουλειάς ανάλογου βεληνεκούς παίζεται σε χώρο με τη συντριπτική οικονομική δύναμη και, συνακόλουθα, τον παντοδύναμο επικοινωνιακό μηχανισμό, λ.χ., της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Αυτά. Καλησπέρα, και θα χαρώ να σας δω στις παραστάσεις»!

 

Θυμίζουμε πως ο Χαράλαμπος Γωγιός έχει γράψει τις όπερες Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο (καλός) λύκος, Πληγή, όπερα σε επτά γεύματα , Ένα σώμα , έχει διευθύνει, ενίοτε σε δικές του μεταγραφές, την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι Τροβατόρε (BIOS, 2008), το μιούζικαλ του Νίκου Κυπουργού Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει (BIOS, 2009–2010 και θέατρο Χυτήριο, 2011), τις οπερέτες του Θεόφραστου Σακελλαρίδη Η κόρη της καταιγίδος (Φεστιβάλ Αθηνών, 2011 και Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 2013–2014) και Σατανερί (Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας, 2014), τις όπερες Yasou Aida! (Neuköllner Oper, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Φεστιβάλ Αθηνών, 2012), σύγχρονη διασκευή της Αΐντα του Βέρντι (έπαινος «Κάρολος Κουν» από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών) και AirRossini (Neuköllner Oper, 2013–2014), σύγχρονη διασκευή της όπερας Το ταξίδι στη Ρεμς του Τζοακίνο Ροσίνι, καθώς και δικά του έργα.

Μάνια Ζούση