Φεστιβάλ Χορός

Το πρώτο Sold out του Φεστιβάλ Αθηνών

Ο χορός κέρδισε προς το παρόν τις εντυπώσεις, αφού έχουμε την πρώτη sold out παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών, το Singspiele της Μαγκύ Μαρέν, ένα σόλο που ερμηνεύει ο υπέροχος Νταβίντ Μαμπούς,

στις 9 και 10 Ιουνίου στην Πειραιώς 260. Όσοι αγαπούν την εξαιρετική δουλειά της Μαγκύ Μαρέν έχουν ωστόσο ακόμη τη δυνατότητα να προμηθευτούν εισιτήρια για το BiΤ, την τελευταία δημιουργία της γαλλίδας χορογράφου που ανεβαίνει και πάλι στην Πειραιώς 260 στις 2, 3 και 4 Ιουνίου.

Προηγείται το BiΤ

Με περισσότερα από τριάντα χρόνια χορογραφικής ζωής, η Μαγκύ Μαρέν δεν έπαψε ποτέ να αμφισβητεί το «αισθητικά ορθό», να διερευνά τη δυνατότητα του ανθρώπινου σώματος να αφηγείται τη ζωή, αλλά και να ιντριγκάρει το κοινό, γοητεύοντάς το ή και προκαλώντας του αποστροφή. Mε το BiT (2014), η περίφημη χορογράφος, εμβληματική μορφή του σύγχρονου γαλλικού χορού και αγαπημένη του ελληνικού κοινού επιστρέφει για πέμπτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών.

Maguy Marin BiT photo credit Didier Grappe

Maguy Marin BiT photo credit Didier Grappe

Το BiT μας καλεί και μας βυθίζει σε ένα ρυθμικό σύμπαν που διεγείρει τις αισθήσεις: Τρεις άνδρες και τρεις γυναίκες δονούνται υπό τους ήχους των κρουστών ή της ηλεκτρονικής μουσικής, συνθέτοντας εικόνες σκοτεινές μεγάλης εικαστικής δύναμης, που θυμίζουν πίνακες του Γκόγια ή του Μπος. Με πηγή έμπνευσης το έργο του Γάλλου φιλοσόφου Πιερ Σοβανέ «Ο ρυθμός και ο λόγος», η Μαγκύ Μαρέν μας βυθίζει σε ένα αγχωτικό ημίφως, υπογράφοντας μια χορογραφία άλλοτε πένθιμη, άλλοτε οργισμένη, βαθιά πολιτική ωστόσο, και σε ευθεία σύνδεση με τη ζωή, ως επιτομή προηγούμενων έργων.

Συντελεστές

Σύλληψη – χορογραφία Maguy Marin

σε συνεργασία με τους Ulises Alvarez, Kaïs Chouibi, Laura Frigato, Daphné Koutsafti, Mayalen Otondo, Cathy Polo, Ennio Sammarco

Τεχνική διεύθυνση, φωτισμός Alexandre Béneteaud

Μουσική Charlie Aubry

Σκηνικά αντικείμενα Louise Gros, Laura Pignon

Κοστούμια Nelly Geyres, Raphaël Lo Bello

Ήχος Antoine Garry, Loïc Goubet

Διεύθυνση σκηνής Albin Chavignon

Σκηνικά la compagnie Maguy Marin

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη Louise Mariotte

Συμπαραγωγή Τhéâtre Garonne de Toulouse, Théâtre de la Ville / Festival d’Automne à Paris, Monaco Dance Forum – Les Ballets de Monte-Carlo, Opéra de Lille, La Filature / Scène Nationale de Mulhouse, Ballet du Nord – Centre Chorégraphique National de Roubaix – Nord-Pas de Calais, Charleroi Danses / Centre Chorégraphique de la Fédération Wallonie – Bruxelles, MC2:Maison de la Culture de Grenoble, Théâtre de Nîmes / Scène Conventionnée pour la Danse Contemporaine, Compagnie Maguy Marin

Με την υποστήριξη L’Adami

Λίγα λόγια για την Μαγκύ Μαρέν

Γεννήθηκε στην Ισπανία (1951) και μεγάλωσε στην Τουλούζη. Ο πόθος της για το χορό την οδηγεί σε διαδοχικές σπουδές (Τουλούζη, Στρασβούργο, Βρυξέλλες), όπου γνωρίζει τους Maurice Béjart, Alfons Goris και Fernand Schirren. Δημιουργεί την πρώτη της ομάδα το 1978 με τον Daniel Ambasch. Καθοριστική είναι η συνάντησή της με το έργο του Σάμουελ Μπέκετ στη χορογραφία της May B (1981).

Τη δεκαετία 1980-1990, έδρα της είναι το Maison des arts de Créteil. Η γνωριμία της το 1987 με τον Denis Mariotte αποτελεί αφετηρία για μια δυναμική συνεργασία. Ανοίγει νέους δρόμους στη χορογραφική της δημιουργία (Cortex, Waterzooï, Ram Dam, Ούτως ειπείν και Όπως κι αν έχει). Στη σκηνή δεν υπάρχουν ψευδαισθήσεις, μόνο ζωντανή μουσική και παρουσίες που δρουν σ’ έναν κοινό χώρο (Points de Fuite, Les applaudissements ne se mangent pas). Το διάστημα 1998-2010, αναλαμβάνει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Εθνικού Χορογραφικού Κέντρου του Rillieux-la-Pape κι είναι μια περίοδος συλλογικότητας, πειραματισμών και επιβεβαίωσης της ακαταπόνητης δημιουργικότητάς της. Μερικά από τα έργα αυτής της περιόδου είναι: Umwelt, Ha! Ha!, Turba, Description d’un Combat και Salves.

Στο Φεστιβάλ Αθηνών έχει παρουσιάσει τα έργα: Umwelt (2006), Turba (2008), May B (2011), Salves (2011), Νocturnes (2013).

Πρώτη ανάρτηση 15 Μαϊου 14:15